Ik zeg het maar gewoon meteen eerlijk. Het onderwijs kan (en moet!) op veel plekken gewoonweg beter. Het lukt docenten en -teams echt niet altijd om orde te houden, om leerlingen op een prettige en efficiënte manier te laten leren of om inhoud te geven aan de gevraagde innovaties.
Ik kan daarbij helpen zodat dit wel lukt. Dat doe ik eerlijk, direct en kritisch, maar ik ben geen botte hark. Het mooie is dat ik in mijn begeleiding altijd uit de beoordeling blijf en dat maakt dat docenten meer openstaan voor mijn feedback en zich “kwetsbaar” op durven stellen. Juist dit is wat mij betreft de sleutel tot verandering.
Betere docenten en daarmee kwalitatief beter onderwijs
Sterke en zelfverzekerde docenten die met plezier hun werk doen
Minder kans op uitval van docenten
Positieve invloed op de schoolcultuur
Voor jou als teammanager een stukje ontzorging… Ik haal de hete kolen voor je uit het vuur 😉
Ervaringen
/// Onze docenten hebben de begeleiding als zeer prettig en waardevol ervaren.
De persoonlijke benadering én expertise van Liane hebben dit traject tot een succes gemaakt.
Anniek Lohstroh
– senior schoolleider – Yuverta vmbo – het Groene Lyceum
Je wilt dat er nu echt iets gaat verander­en in je team
En dat docenten duurzaam inzetbaar zijn
Investeren in je docenten is nu meer nodig dan ooit. Docenten ervaren dat er veel van hen gevraagd wordt en aan jou als manager de schone taak om je docenten tevreden te houden, de kwaliteit van het onderwijs te monitoren, budgetten te hanteren, innovaties door te voeren etcetera.
Ga er maar aan staan.
Mijn trajecten zijn volledig op maat waardoor docenten of teams precies die stappen zetten die nodig zijn. Hierdoor weten ze wat ze moeten doen, wat het werk (weer) leuk en wat lichter maakt. Investeren in professionele begeleiding betekent dus investeren in duurzame inzetbaarheid.
Het werkplezier neemt toe, je hebt minder uitval van docenten waardoor je onderaan de streep minder gedoe en meer geld overhoudt. Zo simpel is het.
Innovaties zien er op papier meestal mooi uit, maar in de praktijk blijkt het vaak knap lastig om hier handen en voeten aan te geven. Ik zorg er, samen met de docenten, voor dat de gevraagde innovaties op een praktische manier vertaald worden naar de onderwijspraktijk.
Effectieve didactiek
Hoe geef je nou handen en voeten aan echt effectieve didactiek en wat vraagt dit van de docent? Ik ondersteun bij het ontwerpen en uitvoeren van onderwijs waarbij leerlingen op een fijne en effectieve manier leren.
Klassen­management
De basis om überhaupt tot leren te komen. Ik help docenten zicht te krijgen op hun eigen gedrag en valkuilen om vervolgens de boel lekker strak te trekken. Docent blij, leerlingen blij.
Diploma op zak, maar dan begint het leren pas echt. Ik begeleid startende docenten bijvoorbeeld in het vergroten van hun pedagogische en didactische vaardigheden. Vaardigheden waar ze de rest van hun onderwijscarrière profijt van hebben.
Maatwerk
Zoveel scholen,docenten en teammanagers: zoveel vragen. In de praktijk blijkt de vraag vaak net anders te zijn dan in eerste instantie gedacht wordt. Of groter, of kleiner. Anyway, we kijken dus altijd eerst samen wat de vraag is en wat ik daarin kan betekenen.
Heb je een andere vraag?
Ieder traject is anders en vaak is de vraag een combinatie van verschillende elementen. We got this, anyway.
Contact
Heb je nog vragen?
Laat hieronder een bericht achter of neem direct contact met mij op.